Translate

środa, 1 stycznia 2020

Rok nowy, dzień pierwszy

                                        
      Myślałam, że  dam radę i pisząc 31 grudnia przed północą  zaliczę wpis  do grudniowych, bo w tym roku nie za często gościłam na blogu. Jednak tak szybko, jak planowałam nie poszło i kończę pisanie już w 2020 roku.
      W tym roku wszystkim życzę  zaznać jak najwięcej chwil radości,  z przeczytanej książki,  z ładnie układającego się  udzierganego oczka,  z sukcesów naszych bliskich, z uśmiechającego się do nas naszego odbicia w lustrze... Naprawdę czasami krótka radosna chwila potrafi rozpędzić gromadzące się nad nami czarne chmury i zabarwić świat na różowo. Życzę nam wszystkim, abyśmy nie przeoczyli tych chwil w swoim życiu.
      Grudzień był obfity robótkowo, więc zanim jeszcze pamiętam co stworzyłam śpieszę  się
pochwalić swoimi wyrobami. Większość z nich  była przeznaczona na prezenty gwiazdkowe, a szczególnie skarpety, których już produkcja na jakiś czas została zamknięta ( widocznie do jesieni przynajmniej)




         Innym moim dużym projektem stał się tak popularny teraz sweter oversize. Trafiłam na kilka filmików  Na Yuo Tube , gdzie autorka  projektu (Swietłana Kołomiejec) demonstrując udziergany przez siebie sweter z Air Drop przekonała mnie, iż warto spróbować i zrobić  identyczny z tej że włóczki. Wszystko mnie zaintrygowało, i sposób dziergania od góry, bez zszywania, i jego prostota, kolor włóczki, i to, że nie musiałam nad niczym myśleć, tylko gapić się w ekran i dziergać razem z autorką: oczko po oczku przerzucać z drutu na drut. I mam duży, ciepły, mięciutki sweter- w sam raz na zimę. Poszło mi tylko 350 g włóczki. Dziergałam drutami nr 5.



     A ponieważ włóczka była tak miła i kusząca , to bez problemu namówiłam córkę na wypróbowanie koloru żółtego. Przez to trochę odsunęły się porządki przedświąteczne, ale do Gwiazdki sweter powstał. Przy tak nie sprzyjającym zdjęciom oświetleniu trudno przekazać prawdziwy kolor, ale jest to spokojny, żółty, przyjemny dla oka kolor.  Kolejny raz przekonałam się, że  nie można wierzyć  reklamowej palecie  kolorów wystawionych w internetowych sklepach Dropsa.



 





     No i spotykanie Nowego roku bez symbolu, "myszki" jest nie do pomyślenia ( bo to rok szczura). Przy małej tej maskotce zamarudziłam, bo drobne elementy potrzebują szczególnej uwagi, bo też nie uniknęłam  kilkokrotnego prucia, ale przed Sylwestrem zdążyłam.





      Czytelniczo ten rok wydał się obfitym, bo przeczytałam aż 64 książki. Cieszę się bardzo, że mogłam zanurzyć się w świat bohaterów "Jeżycjady' Małgorzaty Musierowicz (dziękuję, Magdo, za książki).
     Tradycyjnie  chcę podsumować ten czytelniczy okres ogłaszając swoje TOP-5 książek.
    1. Herbjorg Wassmoo "Stulecie"
    2. Henning Mankell "Włoskie buty"
    3. Paweł " Śmierć pięknych saren"
    4. Fredrik Backman "Pozdrawiam i przepraszam"
    5. Roy Jacobsen " Niewidzialni"
   Jak widać w tym roku serce mi skradli autorzy skandynawscy, których utwory szczerze polecam.


   Pozdrawiam wszystkich i życzę ambitnych planów na przyszłość.
     


9 komentarzy:

  1. Książki zapisuje, stanowczo muszę się w tym roku poprawić czytelniczo, sweterki ekstra, a o wloczce coś powiesz? W sensie jakie wrażenia_ pozytywne? Zaglądaj tu częściej :) wszystkiego dobrego,

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka w moim życiu, to element obowiązkowy, codziennie muszę zaliczyć chociaż kilka stronic, czasami kosztem snu. Co do dalszego zachwytu włóczką nie mogę ręczyć, na razie jest miła w noszeniu, no i tania stosunkowo, oraz bardzo wydajna. Próbkę uprałam i nie zmieniła wymiarów, ani zmechaciła się. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Stary rok za nami, nowe wyzwania przed nami. Chwile pełne twórczości i radości. Cieszmy się tym 🙂
    Honorato pewnie jedną z tych chwil dla Ciebie było spotkanie z córką. Wiem jak to jest. Śliczna kobieta.
    Koniecznie muszę wybrać choć jedną książkę z Twojej listy.
    Pozdrawiam Was dziewczyny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ewo, polecam wszystkie z tych książek, ale pierwsze dwie pozycje chodzą ciągle za mną. Cieszyłam się również, że i syn też był z nami na Święta, bo jest mieszkańcem Warszawy. Pozdrawiam i dobrych wrażeń z pierwszych dni nowego roku życzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Honorato, swetry zrobiłaś bardzo ładne. Prostej konstrukcji, ale włóczka i kolor dają niesamowity efekt. Ciekawa jestem jak ona się będzie zachowywać w użytkowaniu, czy się z czasem zmechaci, czy pozostanie długo w niezmienionej postaci. Twoja córka jest przepiękną kobietą i dobrze jej w tym kolorze.
    Książki, które wybrałaś jako najlepsze w tym roku wyglądają nieźle. Czytałam tylko Mankela i Jacobsena, o pozostałych słyszałam, że są dobre. Mam nadzieję, że je przeczytam w nadchodzącym roku.
    Pozdrawiam bardzo słonecznie:))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję, szczególnie za słońce, bo mamy ciągle szare pochmurne dni bez śniegu. Co do włóczki, to zbyt wielkich nadziei nie mam, bo jest stosunkowo niedroga, a to już jest niemałym wskaźnikiem jakości. Ale nic wiecznego nie ma, na razie służą nam dobrze. Pozdrawiam i polecam Wassmoo.

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne swetry i myszka słodka bardzo!
    Dobrze, że się pojawiasz, ale nieczęsto ostatnio. Ciekawa jestem, jak Ci się podobała "Śmierć pięknych saren"? Pamiętam, że kupiłam ją kiedyś po lekturze Frywolitek Małgorzaty Musierowicz. I bardzo mnie urzekła.
    Uściski i pozdrowienia noworoczne! (U nas po wielu pochmurnych dniach słońce trochę dziś wyjrzało)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka mnie urzekła,bo przypomina mi trochę styl Myśliwskiego, a jego uwielbiam czytać. Dzisiaj też pierwszy raz od wielu dni nas rozpieszczało słoneczko. Pogodnego roku życzę.

    OdpowiedzUsuń
  9. If you're attempting to lose kilograms then you have to get on this totally brand new custom keto plan.

    To design this keto diet service, certified nutritionists, fitness couches, and chefs joined together to provide keto meal plans that are powerful, suitable, money-efficient, and delightful.

    Since their first launch in January 2019, 100's of people have already completely transformed their body and well-being with the benefits a smart keto plan can offer.

    Speaking of benefits: in this link, you'll discover eight scientifically-tested ones provided by the keto plan.

    OdpowiedzUsuń